Zöldségek és gyümölcsök, amelyek segítik a folyadékpótlást

Nem a vízivás az egyetlen módja szervezetünk hidratálásának. Mutatjuk, melyek azok a zöldségek és gyümölcsök, amelyek elfogyasztásával napi folyadékszükségletünk egy részét is pótolhatjuk.

Uborka

Az uborka 95 százaléka víz, emellett pedig rendkívül alacsony a kalóriatartalma. Segítségünkre lehet a különböző gyulladások legyőzésében és lassíthatja szervezetünk öregedési folyamatát is.

Sárgarépa

A sárgarépa víztartalma 90 százalék körül van, ráadásul tápanyagokban is igen gazdag: a benne lévő béta-karotin és egyéb antioxidánsok rákellenes hatásúak és a szívünket is erősítik.

Cukkini

A cukkini 95 százaléka víz, magas antioxidánstartalma pedig segít megvédeni sejtjeinket a károsodástól.

Jégsaláta

A jégsalátának is 95 százalékos a víztartalma, ráadásul található benne kálium, mangán, vas, kalcium, magnézium és foszfor is.

Spenót

Bár a spenótban nincs annyi víz, mint a jégsalátában, nagy mennyiségben tartalmaz K-vitamint, folsavat, mangánt és magnéziumot. Emellett antioxidánsokban is gazdag, amelyek segítenek a a különböző gyulladások és a rák elleni küzdelemben.

Angol zeller

Az angol zeller 95 százalékos víztartalma mellé nagy mennyiségben tartalmaz K-vitamint, folsavat és káliumot. Magas rosttartalma pedig jót tesz az emésztésnek, ezzel segít megakadályozni az emésztőrendszerben kialakuló gyulladásokat.

Karfiol

A karfiolnak 92 százalékos a víztartalma, és gazdag C-vitaminban, valamint K-vitaminban.

Paradicsom

A paradicsom 95 százalékban vízből áll, és nagy mennyiségben megtalálható benne a likopin nevű antioxidáns, amely segíthet a rák elleni küzdelemben, a “rossz” koleszterinszint (LDL) csökkentésében és szívünk egészségének megőrzésében.

Görögdinnye

Az édes, mégis alacsony kalóriatartalmú görögdinnye kitűnő szomjúságoltó a nagy melegben, köszönhetően 91 százalékos víztartalmának.  A paradicsomhoz hasonlóan pedig sok benne a likopin antioxidáns is.

Eper

Az eper 91 százalékos víztartalma mellett flavonoidokban is gazdag. Ez is egy antioxidáns, amely segíti agyunk működését.

Grapefruit

A sok rost és C-vitamin mellett a grapefruitnak 90 százalékos a víztartalma. 

Élelmiszer, élelmi anyag Víztartalom (%)
Búzaliszt 12
Főtt rizs 79
Hüvelyesek 12
Kenyér 31-38
Burgonya (nyers) 75,7
Kukorica 67,7
Paradicsom 93,7
Sárgarépa 88,5
Uborka 96
Gomba 8591
Banán 73,1
Alma 90,5
Görögdinnye 91,5
Narancs 88
Szőlő 79
Dió 8,2
Napraforgómag 10,3
Margarin 19,5
Csirkehús 72
Sertéscomb 70
Párizsi 97,2
Téliszalámi 23,3
Harcsa 80,5
tehéntej 2,8 %-os 87,7
Trappista sajt 38,2
Tojásfehérje 85,5
Tojássárgája 50,7
Tejcsokoládé 1,2

Vélemény, hozzászólás?

Loading…

0

Hozzászólások

hozzászólás

A legjobb A-vitamin-források

Mit fogyasszunk, hogy természetes módon pótoljuk a Vashiányt?